Perioada pentru care este posibilă rambursarea, conform Programului menționat, este cuprinsă între luna ridicării stării de urgență (luna mai 2020) și luna decembrie 2020. SFS menționează într-un comunicat de presă că în perioada de criză determinată de situația epidemiologică agenții economici au posibilitatea valorificării soldului sumei TVA deduse, transmite IPN.
Potrivit prevederilor legii și a Regulamentului privind rambursarea TVA, întreprinderilor care sînt înregistrate în calitate de contribuabili ai TVA și înregistrează sume TVA spre deducere în perioada ulterioară, suma maximă a rambursării este limitată la nivelul sumei impozitelor salariale achitate pentru perioada fiscală pentru care se solicită rambursarea TVA.
Pentru a solicita rambursarea, este necesar să fie depusă o cerere la Direcția generală administrare fiscală din aria de deservire sau la Direcția generală administrare contribuabili mari, după caz. Cererea poate fi expediată și la adresa de e-mail cu aplicarea semnăturii electronice. Termenul de examinare a cererii este de 25 de zile lucrătoare, în cadrul căruia se verifică corectitudinea determinării sumei TVA spre rambursare.
Adăuga comentariu