Reacția vine după ce, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, avocații controversatului om de afaceri Ilan Șor au declarat că ”Rapoartele Kroll 1 și Kroll 2 nu conțin argumente și dovezi, ci simple impresii și presupuneri care sînt prezentate ca adevărul absolut”, transmite Noi.md
În același timp, BNM susține că după frauda bancară ce a dus la falimentarea celor 3 bănci: Banca de Economii S.A., Banca Socială S.A. și Unibank S.A., instituția a pornit un șir de reforme, inclusiv prin adoptarea unor legi noi, cu scopul de a întări sectorul bancar în beneficiul cetățenilor.
"BNM precizează că în cursul investigației efectuate de consorțiul internațional Kroll și Steptoe & Johnson a oferit acestuia, dar și organelor de anchetă din Republica Moldova, toate informațiile de care a dispus cu privire la frauda bancară. Toate actele primite de la Kroll și Steptoe & Johnson au fost transmise Procuraturii Anticorupție. Compania Kroll și-a fundamentat concluziile pe baza dovezilor documentare, factuale și independente obținute din documentația furnizată de BNM, băncile în proces de lichidare și autoritățile de reglementare din străinătate. Publicul larg a fost informat despre rezultatele anchetei Kroll într-o sinteza detaliată", se menționează într-un comunicat de presă.Totodată, potrivit sursei, în baza constatărilor proprii rezultate din activitatea de supraveghere, BNM a stabilit fapte care au constituit încălcări ale disciplinei bancare și a aplicat măsurile și sancțiunile prevăzute de legea bancară. Lichidatorii desemnați de Banca Natională au formulat acțiuni în justiție și la sesizarea acestora au fost intentate multiple cauze penale.
"BNM a luat masuri sporite menite sa prevină pe viitor repetarea unor situații similare celei din 2014 din sectorul bancar moldovenesc" a conchis sursa.
Adăuga comentariu