În Chișinău, troleibuzele și autobuzele sînt nu doar o modalitate de a călători, ci și o parte a vieții urbane! Cîteva aspecte pe care poate nu le știai despre aceste mijloace de transport.
Știați că:
În continuare, trecem la cinci cele mai scurte rute de troleibuz care circulă prin municipiul Chișinău. Acest clasament îl deschide ruta de troleibuz cu numărul 2. Precizăm că această rută are un traseu unic, circular. Aceasta înseamnă că aici nu există principiul dus-întors. Prin urmare, distanța parcursă o singură dată este de 13 kilometri și leagă sectoarele Botanica și Centru.
Cu circa 700 de metri mai mult parcurge ruta cu numărul 33, care face conexiunea dintre USMF și orașul Durlești intersectând sectorul Buiucani.
Pe locul 3 se află ruta de troleibuz cu numărul 25, care a suferit unele modificări în traseul său. Înainte el staționa pe strada 31 August 1989, însă din cauza închiderii unei porțiuni a acestei străzi, ruta 25 urcă pe strada Alexei Mateevici, la USM și coboară pe Aleksandr Pușkin, ceea ce îi adaugă puțin kilometraj în palmares. La acest capitol, redacția #diez a calculat distanța de la strada Ceucari până la strada Alexei Mateevici. Apropo, și aici vorbim despre un traseu circular, ca și în cazul rutei cu numărul 2.
Pe locul 4 se află ruta de troleibuz cu numărul 17, care face legătura dintre Gara Auto Sud-Vest și Gara Feroviară.
Pe locul 5 se află ruta de troleibuz cu numărul 29, care este mai lungă cu 100 de metri decât ruta precedentă. Aici conexiunea se face între Universitatea Agrară și Grădina publică „Ștefan cel Mare și Sfânt”.
De menționat că inaugurarea primului troleibuz din Chişinău a avut loc la 12 octombrie 1949. Prima rută de troleibuz urma bulevardul numit azi Ştefan cel Mare din centrul Chişinăului, şi începea la strada „Gospitalinaia” de atunci, actuala stradă Toma Ciorbă. Staţia terminus de la celălalt capăt al rutei se afla pe strada „Svecinaia”, actualul bulevard Iurii Gagarin, troleibuzul ajungând astfel la gara feroviară.
Circulaţia troleibuzelor s-a extins rapid pe noi rute în Chişinău, dar tot ea a venit în detrimentul tramvaielor, care circulau până atunci în capitala Moldovei. La sfârşitul anilor 40, de exemplu, tramvaiele raportau 9 milioane de pasageri transportaţi anual. În Chişinău, spre exemplu, circulau şi tramvaie Gotha ET35, produse în fosta Germanie de Est.
Adăuga comentariu