Candidatul Partidului Socialiștilor pentru funcția de primar al capitalei, Ion Ceban, spune că în prezent în Chișinău sînt 377 de troleibuze și municipalitatea ar avea nevoie de încă minim 150. La fel, există 144 de autobuze și ar fi nevoie de încă minim 100 de autobuze care să circule atît pe rutele legate de suburbii, cît și pe cele interne în Chișinău. Candidatul socialist spune că Chișinăul are nevoie de benzi dedicate pentru fluidizarea traficului, mașini de maxi-taxi care să circule în baza unui orar strict. „Noi vom suplini Parcul Urban de Autobuze, Regia de Transport Electric și vrem să creăm și o întreprindere municipală mare care să gestioneze toate aceste lucruri în privința transportului. Banii îi vom lua atît din municipiu, cît și din exterior. Avem deja unele parteneriate atît cu Belarus, cît și cu alte țări. În această privință, putem să aducem transport ieftin, bun și de calitate care să fie confortabil, să circule la oră și să nu avem ambuteiaje”, a a declarat Ion Ceban.
De asemenea, Ion Ceban spune că nu poate fi vorba acum despre majorarea tarifului pentru transportul public atît timp cît oamenii nu au pensii și salarii mari. „Tariful nu trebuie majorat pînă nu avem tichet unic electronic, pentru că și de acolo se fură foarte mult”, a afirmat candidatul.Candidatul blocului ACUM la aceeași funcție, Andrei Năstase, se întreabă de ce nu s-au făcut cele menționate de contracandidatul său și de ce acum, în alegeri, abia se testează unele troleibuze. Politicianul promite că în suburbii va exista transport dedicat și vor fi benzi dedicate autospecialelor. „Vom avea absolut totul, dar toate astea am fi putut să le avem încă patru ani în urmă. Noi am fi putut să rezolvăm multe din astea în acel un an și jumătate în care nu am avut un primar ales care ar fi atras fonduri europene, romînești pentru dezvoltarea acestui transport, suplimentarea lui, pentru facerea lui mai eficientă pentru că, în momentul de față, avem nevoie de foarte mult transport, dar nimic din astea nu se va întîmpla, dacă nu vom atrage finanțare externă”, a continuat Andrei Năstase.
Totodată, pentru soluționarea problemei parcărilor din Chișinău, ambii candidați consideră drept soluție construirea parcărilor supraetajate și identificarea și amenajarea locurilor de parcare în curți.
Adăuga comentariu