După cum a menționat primarul general al Chișinăului, Ion Ceban, anume de aici și a apărut necesitatea elaborării și adoptării Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în Chișinău, care a fost publicată spre consultare publică.
”Scopul proiectului este dezvoltarea durabilă a municipiului Chișinău prin îmbunătățirea mobilității urbane, a situației ecologice și a sănătății populației prin integrarea bicicletei și altor tipuri de transport alternativ în sistemul general al infrastructurii de transport urban ca mod de transport cu drepturi depline”, a spus Ceban.
Potrivit lui, procesul de pregătire a acestui proiect, a fost unul public, au fost implicați, cetățeni activi, bicicliști și viitori utilizatori ai infrastructurii de biciclete.
”Principalele rezultate așteptate după implementare Strategiei sunt crearea unei rețele de trasee pentru transport alternativ, cu o lungime totală de 200 km, care va lega toate sectoarele orașului Chișinău; Schimbarea atitudinii locuitorilor față de transportul alternative; Creșterea ponderii transportului alternativ în raport cu ponderea totală de mișcări zilnice a tuturor tipurilor de transport până la 1%”, a menționat primarul general.În plus, strategia presupune și creșterea numărului de parcări pentru biciclete lîngă instituții publice, instituții de învățămînt și centre de agrement.
Adăuga comentariu