În acest sens, Magenta Consulting a vrut să afleîn primul rînd ce părere au moldovenii despre activitatea Ministerului Sănătății. Așadar, din totalul de respondenți, mai mult de jumătate (51%) au o părere pozitivă despre activitatea acestuia, notează Noi.md cu referire la unimedia.
Întrebați dacă în ultimii doi ani au observat anumite schimbări în sectorul medical, 31% dintre respondenți au afirmat că nu au sesizat nici una, iar 29% au observat schimbări pozitive.
Participanții la sondaj au mai fost întrebați (fără oferirea variantelor de răspuns), care au fost cele mai des observate schimbări din sistemul medical în ultimul an. 9% au menționat dotarea cu echipamente și modernizarea acestora, 7% au sesizat majorarea prețului la polița de asigurare, iar 5% - mai multe medicamente gratuite și compensate. Printre alte schimbări enunțate se numără: atitudinea mai bună față de pacienți, renovarea spitalelor, majorarea prețurilor la medicamente, majorarea salariilor pentru personalul medical, majorarea prețurilor la serviciile medicale. Cu toate acestea, fiecare al cincilea respondent nu a observat schimbări în sistemul medical pe parcursul ultimului an (19%).
Totodată, circa unul din cinci respondenți ar dori ca în următoarele 6 luni atitudinea medicilor față de pacienți să se îmbunătățească (21%). Printre alte schimbări pe care cetățenii le găsesc realizabile sînt dotarea spitalelor cu aparate moderne (10%) și eradicarea corupției în sistemul medical(10%).
Chiar dacă 63% dintre respondenți afirmă că serviciile medicale din Republica Moldova sînt mai degrabă greu de accesat, totuși 40% evaluează calitatea acestora ca fiind bune, iar 37% ca fiind medii, nici bune nici slabe.
Participanții la sondaj au afirmat că în general sînt satisfăcuți de comunicarea dintre medic și pacient (76%), menținerea comunicării cu medicul în timpul sau la finalizarea tratamentului (71%), și timpul acordat pacienților (66%). O pondere mai mare se înregistrează în rîndul celor nesatisfăcuți de durata de așteptare din momentul programării pînă în ziua vizitei (24%) și prețurile care le achită personal pentru servicii (22%).
Cea mai importantă problemă în opinia respondenților este corupția, menționată de 52% dintre participanți, urmată de costurile pentru tratament (37%), și calitatea specialiștilor (29%). Printre alte probleme enunțate sînt lipsa echipamentelor și condițiilor de lucru, personalul insuficient, lipsa medicamentelor, birocrația și standardele de igienă.
Adăuga comentariu